Biuro Komisarza Informacji (ICO) Wielkiej Brytanii nałożyło karę w wysokości 200 000 funtów na F12 Management za niechciany marketing bezpośredni
04/10/2023
Działania podjęte przez ICO były wynikiem licznych skarg otrzymywanych przeciwko firmie F12 Management Ltd. Skargi te sugerowały, że firma kontaktowała się z osobami zarejestrowanymi w Telephone Preference Service (TPS), usłudze mającej na celu ochronę osób przed niechcianymi połączeniami marketingowymi.
.jpg)
Biuro Komisarza Informacji (ICO) Wielkiej Brytanii nałożyło karę w wysokości 200 000 funtów na F12 Management za niechciany marketing bezpośredni
Podczas gruntownego śledztwa ICO odkryło naruszenia Privacy and Electronic Communications (EC Directive) Regulations 2003 (PECR). Śledztwo trwało od 5 sierpnia 2021 roku do 20 grudnia 2021 roku, w trakcie którego F12 Management dokonało aż 1 346 019 niechcianych połączeń.
W szczególności ICO stwierdziło, że F12 Management naruszyło przepisy, które zakazują niechcianych połączeń w celach marketingu bezpośredniego do abonentów. Ponadto ustalono, że F12 Management nie dostarczyło odbiorcom połączeń z marketingu bezpośredniego niezbędnych informacji, zgodnie z wymaganiami prawnymi.
W związku z powyższymi naruszeniami ICO nałożyło karę w wysokości 200 000 funtów na F12 Management Ltd. Dodatkowo ICO nakazało F12 Management Ltd, że w ciągu 30 dni od ogłoszenia decyzji egzekucyjnej musi powstrzymać się od przekazywania lub inicjowania przekazywania niechcianych komunikatów w celach marketingu bezpośredniego do abonentów, którzy wcześniej wyrazili swoje obiekcje wobec takich połączeń. Ten nakaz dotyczy również abonentów, którzy zarejestrowali swoje numery w TPS co najmniej 28 dni wcześniej i nie wyrazili zgody na otrzymywanie takich komunikatów.
Ponadto F12 Management Ltd otrzymała nakaz zapewnienia, że odbiorcy komunikatów zostaną poinformowani o nazwisku osoby odpowiedzialnej oraz dostarczeniu adresu lub numeru telefonu, pod którym można się z nią skontaktować bez dodatkowych opłat.
Jak informuje na swojej stronie Biuro Komisarza ds. Informacji (ICO) nałożyło ono grzywny w łącznej wysokości 590 000 funtów na pięć firm za łączne wykonanie 1,9 miliona niechcianych połączeń marketingowych skierowanych do osób starszych i osób podatnych na zagrożenia.
https://ico.org.uk/about-the-ico/media-centre/news-and-blogs/2023/09/ico-issues-half-a-million-pounds-in-new-fines-as-fight-to-tackle-illegal-nuisance-calls-continues/
Jeżeli chcesz być informowany na bieżąco o naszych publikacjach w www.odoserwis.pl dołącz do nas:
Facebook https://www.facebook.com/odoserwis.pl.2016/
Linkedin https://www.linkedin.com/company/odoserwis-pl/
-----------------------------------------------------
Wydawcą odoserwis.pl jest firma JDS Consulting świadcząca usługi outsourcingu Inspektora ochrony danych, doradztwa i audytu RODO; www.jds.com.pl