Zarejestruj się i uzyskaj dostęp do licznych narzędzi

Biuro Komisarza Informacji (ICO) Wielkiej Brytanii nałożyło karę w wysokości 200 000 funtów na F12 Management za niechciany marketing bezpośredni

04/10/2023

Działania podjęte przez ICO były wynikiem licznych skarg otrzymywanych przeciwko firmie F12 Management Ltd. Skargi te sugerowały, że firma kontaktowała się z osobami zarejestrowanymi w Telephone Preference Service (TPS), usłudze mającej na celu ochronę osób przed niechcianymi połączeniami marketingowymi.


Biuro Komisarza Informacji (ICO) Wielkiej Brytanii nałożyło karę w wysokości 200 000 funtów na F12 Management za niechciany marketing bezpośredni

Biuro Komisarza Informacji (ICO) Wielkiej Brytanii nałożyło karę w wysokości 200 000 funtów na F12 Management za niechciany marketing bezpośredni

Podczas gruntownego śledztwa ICO odkryło naruszenia Privacy and Electronic Communications (EC Directive) Regulations 2003 (PECR). Śledztwo trwało od 5 sierpnia 2021 roku do 20 grudnia 2021 roku, w trakcie którego F12 Management dokonało aż 1 346 019 niechcianych połączeń.

 

W szczególności ICO stwierdziło, że F12 Management naruszyło przepisy, które zakazują niechcianych połączeń w celach marketingu bezpośredniego do abonentów. Ponadto ustalono, że F12 Management nie dostarczyło odbiorcom połączeń z marketingu bezpośredniego niezbędnych informacji, zgodnie z wymaganiami prawnymi.

 

 

W związku z powyższymi naruszeniami ICO nałożyło karę w wysokości 200 000 funtów na F12 Management Ltd. Dodatkowo ICO nakazało F12 Management Ltd, że w ciągu 30 dni od ogłoszenia decyzji egzekucyjnej musi powstrzymać się od przekazywania lub inicjowania przekazywania niechcianych komunikatów w celach marketingu bezpośredniego do abonentów, którzy wcześniej wyrazili swoje obiekcje wobec takich połączeń. Ten nakaz dotyczy również abonentów, którzy zarejestrowali swoje numery w TPS co najmniej 28 dni wcześniej i nie wyrazili zgody na otrzymywanie takich komunikatów.

 

Ponadto F12 Management Ltd otrzymała nakaz zapewnienia, że odbiorcy komunikatów zostaną poinformowani o nazwisku osoby odpowiedzialnej oraz dostarczeniu adresu lub numeru telefonu, pod którym można się z nią skontaktować bez dodatkowych opłat.

 

 

Jak informuje na swojej stronie Biuro Komisarza ds. Informacji (ICO) nałożyło ono grzywny w łącznej wysokości 590 000 funtów na pięć firm za łączne wykonanie 1,9 miliona niechcianych połączeń marketingowych skierowanych do osób starszych i osób podatnych na zagrożenia.

 

 

Więcej: https://ico.org.uk/media/action-weve-taken/mpns/4026557/f12-management-ltd-monetary-penalty-notice.pdf

https://ico.org.uk/about-the-ico/media-centre/news-and-blogs/2023/09/ico-issues-half-a-million-pounds-in-new-fines-as-fight-to-tackle-illegal-nuisance-calls-continues/

 

Jeżeli chcesz być informowany na bieżąco o naszych publikacjach w www.odoserwis.pl dołącz do nas:

Facebook https://www.facebook.com/odoserwis.pl.2016/

Linkedin https://www.linkedin.com/company/odoserwis-pl/

 

-----------------------------------------------------

Wydawcą odoserwis.pl jest firma JDS Consulting świadcząca usługi outsourcingu Inspektora ochrony danych, doradztwa i audytu RODO; www.jds.com.pl

 

 

 Irlandzka Komisja Ochrony Danych nałożyła karę 91 milionów euro na Meta Ireland za naruszenia RODO
Irlandzka Komisja Ochrony Danych nałożyła karę 91 milionów euro na Meta Ireland za naruszenia RODO
Holenderski organ ochrony danych nakłada wysokie kary za naruszenia RODO dla Uber i Clearview AI
Holenderski organ ochrony danych nakłada wysokie kary za naruszenia RODO dla Uber i Clearview AI
Szwedzki Urząd Ochrony Prywatności (IMY)  wymagania dotyczące akredytacji jednostek certyfikujących
Szwedzki Urząd Ochrony Prywatności (IMY) wymagania dotyczące akredytacji jednostek certyfikujących