Jakie konsekwencje niesie za sobą naruszenie zasad ochrony danych osobowych przy prowadzeniu działań marketingowych? # Jakie prawa przysługują odbiorcom działań marketingowych i reklamowych firmy? #Czy należy informować odbiorców skąd mamy ich dane? #Kontakt marketingow...
Naczelny Sąd Administracyjny w wydanym niedawno orzeczeniu uznał, że łączenie w jednym oświadczeniu zgód na marketing własny i innych podmiotów jest niezgodne z prawem.
Trendy dotyczące online marketingu, które się dosyć wyraźnie wykształcają to coraz silniejsze spersonalizowanie przekazu marketingowego (czyli profilowanie, zautomatyzowane przetwarzanie danych osobowych, nanotargetowanie itp.). W tym zakresie ochrona prywatności czy et...
Co wolno stronom sprzedaży? Czym się różnią poszczególne formy płatności: Pay Pal, Dotpay, przelew na konto sprzedawcy? Czy regulamin sprzedaży jest tożsamy ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych?
Jak długo można przechowywać dane klientów i informacje na temat ich...
Działania sprzedażowe są nieodłącznym elementem prowadzenia biznesu. Wiąże się to jednak zawsze z przetwarzaniem dużej ilości danych, czy to na etapie fakturowania, czy realizacji samej płatności.
Czy pracodawca może pozyskiwać zgodę na przetwarzanie danych osobowych w zakresie szerszym niż określony przez przepisy prawa od pracowników i kandydatów do pracy?
Od naszych klientów (osób fizycznych) pozyskujemy zgody na przetwarzanie ich danych osobowych w celach marketingowych własnych produktów i usług. Niedawno spółka-matka zgłosiła się do nas z prośbą o wygenerowanie w formie tabelarycznej 2 tys. rekordów, zawierających imi...
Należy zatem przyjąć, że jeżeli, jak w niniejszej sprawie, zgoda ma dotyczyć różnych kwestii związanych z przetwarzaniem danych osobowych, to zgoda powinna być wyrażona odrębnie dla każdej z nich.
Prezes UODO nałożył 20 tys. zł. kary na związaną z branżą telemarketingową Vis Consulting Sp. z o.o. w likwidacji z siedzibą w Katowicach za uniemożliwienie przeprowadzenia kontroli. Ponadto właścicielowi spółki grozi za to odpowiedzialność karna W związku z podejrzeni...
Operator witryny internetowej wyposażonej w przycisk „Lubię to” Facebooka może być wspólnie z Facebookiem administratorem w odniesieniu do gromadzenia i przekazywania Facebookowi danych osobowych osób odwiedzających jego witrynę. Trybunał podkreślił, że operator witryny...
Trybunał doszedł do wniosku że pojęcie administratora danych obejmuje administratora fanpage’a prowadzonego na portalu społecznościowym. Administrator fanpage’a i Facebook mogą wspólnie ponosić odpowiedzialność za przetwarzanie danych użytkowników fanpage’a.
Celem i skutkiem wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych jest przestanie wykorzystywania danych osoby, której dane dotyczą w celach marketingowych. Po zalogowaniu do indywidualnego konta (przypisanego konkretnej osobie) powinie...