Zarejestruj się i uzyskaj dostęp do licznych narzędzi

Hiszpania zakazuje skanowania gałek ocznych firmie Wordlcoin
Wyrok TSUE: Nakaz usunięcia danych
Wyrok TSUE przeciwko IAB Europe, zmiana zasad gry na rynku reklam internetowych
Sprzedaż bazy danych bez zgody użytkowników - opinia rzecznika generalnego TSUE w sprawie C-693/22
Morele.net ponownie ukarane przez Prezesa UODO
WYROK TSUE z dnia 7 marca 2024 r. w sprawie C‑604/22
WYROK TSUE z dnia 25 stycznia 2024 r. w sprawie C‑687/21
Decyzja Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z dnia 19 stycznia 2023 r.
Decyzja Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z dnia 2 listopada 2022 r.
OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO TSUE (MACIEJA SZPUNARA) z dnia 27 października 2022 r.

Decyzje GIODO – zasady prowadzenia postępowania

Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych GIODO został wyposażony w kompetencje władcze, na mocy których może wydawać decyzje administracyjne, a także rozpatrywać skargi w sprawach realizowania przepisów związanych z ochroną danych osobowych. Decyzje mogą rozstrzygać sprawę co do jej istoty w całości bądź w części, albo w inny sposób zakończyć sprawę w danej instancji. Na decyzję Generalnego Inspektora przysługuje skarga do sądu administracyjnego WSA.

Wydane decyzje przez GIODO

W portalu Odoserwis.pl mogą Państwo znaleźć różne decyzje wydane przez Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych GIODO, dotyczące chociażby takich kwestii, jak rejestracja zbioru danych, prawidłowa zgoda na przetwarzanie danych osobowych, przekazywanie danych do BIK, przetwarzanie danych w celach marketingowych, udostępnianie danych pracowników, ujawnienie danych w Internecie, zabezpieczenie danych przez szpital, przetwarzanie danych przez sąd, sprzeciw wobec przetwarzania danych, zaprzestanie przetwarzania danych, prawo do zapomnienia. Skutkiem decyzji administracyjnej jest powstanie obowiązku bądź zaniechania przez stronę albo strony, co w sferze ochrony danych osobowych polega na przywróceniu stanu zgodnego z prawem poprzez:

  • usunięcie uchybień,

  • zabezpieczenie danych lub przekazanie ich innym podmiotom,

  • uaktualnienie, sprostowanie lub uzupełnienie danych,

  • udostępnienie lub nieudostępnienie danych osobowych

  • usunięcie danych

  • zastosowanie dodatkowych środków zabezpieczających.