H&M został ukarany przez Szwedzki Urząd ds. Ochrony Prywatności (IMY)
31/10/2023
H&M został ukarany przez Szwedzki Urząd ds. Ochrony Prywatności (IMY) za nieprawidłowe przetwarzanie danych osobowych. Organ stwierdził, że spółka przetwarzała dane osobowe z naruszeniem art. 12 ust. 2 RODO, nie zapewniając systemów i procedur, które w wystarczającym stopniu ułatwiły skarżącym skorzystanie z prawa do sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celu marketingu bezpośredniego.
IMY otrzymał sześć skarg od osób z Polski, Włoch i Wielkiej Brytanii, które nie chciały otrzymywać od H&M materiałów reklamowych. Skargi te zostały skierowane do IMY, ponieważ H&M ma siedzibę w Szwecji. Ze skarg wynikało, że skarżący otrzymywali od firmy niechciane biuletyny, mimo że wyrazili sprzeciw wobec przetwarzania ich danych osobowych do celów marketingu bezpośredniego.
Firma oferuje swoim klientom trzy różne podejścia do sprzeciwu wobec otrzymywania newslettera. Klienci mogą zmienić status subskrypcji w ustawieniach swojego konta, zrezygnować z subskrypcji poprzez link znajdujący się w każdej wysyłce newslettera lub skontaktować się z obsługą klienta firmy.
IMY stwierdził, że H&M nie respektował prawa do sprzeciwu wobec marketingu bezpośredniego, które przysługuje osobom, których dane są przetwarzane. IMY uznał również, że H&M nie miał odpowiednich systemów i procedur, aby zapewnić skuteczne wykonywanie tego prawa.
Za naruszenie ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) IMY nałożył na H&M karę administracyjną w wysokości 350 000 SEK.
Jeżeli chcesz być informowany na bieżąco o naszych publikacjach w www.odoserwis.pl dołącz do nas:
Facebook https://www.facebook.com/odoserwis.pl.2016/
Linkedin https://www.linkedin.com/company/odoserwis-pl/
-----------------------------------------------------
Wydawcą odoserwis.pl jest firma JDS Consulting świadcząca usługi outsourcingu Inspektora ochrony danych, doradztwa i audytu RODO; www.jds.com.pl