Biuro Komisarza ds. Informacji w Wielkiej Brytanii (ICO) wydaje wytyczne dotyczące marketingu bezpośredniego z wykorzystaniem poczty elektronicznej
24/10/2022
ICO opublikowało szczegółowe wytyczne dotyczące wykorzystywania poczty elektronicznej do prowadzenia marketingu bezpośredniego. Wytyczne wskazują jak zachować zgodność z przepisami dotyczącymi prywatności i komunikacji elektronicznej oraz dotyczącymi ochrony danych osobowych podczas prowadzenia działań marketingowych via e-mail.
Opracowanie zawiera szczegółowe informacje na temat tego, co jest konieczne do przestrzegania przepisów dotyczących prywatności i komunikacji elektronicznej z 2003 r., w tym czym jest marketing za pośrednictwem poczty elektronicznej i jak przestrzegać zasad marketingu bezpośredniego.
Omówiono również związek między PECR (brytyjskie przepisy o prywatności i łączności elektronicznej) a przepisami o ochronie danych oraz znaczenie tych przepisów dla marketingu za pośrednictwem poczty elektronicznej, a także to, co dzieje się w przypadku niezgodności.
W wytycznych znajdują się także m.in.: odpowiedzi na pytania:
- W jaki sposób wykorzystujemy zgodę na wysyłanie marketingu pocztą elektroniczną?
- W jaki sposób wykorzystujemy soft opt-in do wysyłania marketingu pocztą elektroniczną?
- Czy możemy użyć miękkiej zgody do z prowadzenia kampanii?
- Czy możemy używać list kupionych do wysyłania marketingu via e-mail?
- Czy możemy wykorzystać publicznie dostępne dane kontaktowe do wysyłania materiałów marketingowych pocztą elektroniczną?
Jeżeli chcesz być informowany na bieżąco o naszych publikacjach dołącz do nas i polub nas na Facebooku https://www.facebook.com/odoserwis.pl.2016/
-----------------------------------------------------
Wydawcą odoserwis.pl jest firma JDS Consulting świadcząca usługi outsourcingu Inspektora ochrony danych, doradztwa i audytu RODO; www.jds.com.pl