Zarejestruj się i uzyskaj dostęp do licznych narzędzi

Czy statystyczne wartości prawdopodobieństwa wykorzystywane do indywidualizowania reklam mogą stanowić dane szczególnie chronione?

29/11/2022

Federalny Sąd Administracyjny Austrii opublikował decyzję w sprawie nr W176 2246272/1/4E, w uzasadnieniu której stwierdzono, m.in., że: „statystyczne wartości prawdopodobieństwa [używane do profilowania reklam] odzwierciedlają przekonania ideologiczne osób, których dotyczą, i jako takie stanowią szczególną kategorię danych w rozumieniu art. 9 RODO”.


W przedmiotowej sprawie ocenie poddano czy przetwarzanie danych pochodzących z badań społecznych prowadzonych przez administratora ochrony danych wchodzi w zakres art. 9 RODO. Dane stanowiły statystycznie obliczone wartości prawdopodobieństwa, które zostały przypisane zainteresowanej osobie. Na podstawie tych przypisanych wartości wysyłane były ukierunkowane reklamy.


Federalny Sąd Administracyjny potwierdził, że przypisania te prowadzą do rzekomych przekonań ideologicznych osób, których dane dotyczą, i że w związku z tym są danymi szczególnej kategorii w rozumieniu art. 9 RODO.

 

Więcej: https://www.dsb.gv.at/newsletter/dsb-newsletter-4-2022.html

 

Jeżeli chcesz być informowany na bieżąco o naszych publikacjach dołącz do nas i polub nas na Facebooku https://www.facebook.com/odoserwis.pl.2016/

-----------------------------------------------------

Wydawcą odoserwis.pl jest firma JDS Consulting świadcząca usługi outsourcingu Inspektora ochrony danych, doradztwa i audytu RODO; www.jds.com.pl

 

UE: telekomy łączą siły we wspólnym przedsięwzięciu oferującym rozwiązanie do identyfikacji oparte na prywatności
UE: telekomy łączą siły we wspólnym przedsięwzięciu oferującym rozwiązanie do identyfikacji oparte na prywatności
Garante nakłada na Vodafone grzywnę w wysokości 500 000 euro za bezprawne wykorzystanie danych osobowych w kampaniach promocyjnych
Garante nakłada na Vodafone grzywnę w wysokości 500 000 euro za bezprawne wykorzystanie danych osobowych w kampaniach promocyjnych
Biuro Komisarza ds. Informacji w Wielkiej Brytanii (ICO) wydaje wytyczne dotyczące marketingu bezpośredniego z wykorzystaniem poczty elektronicznej
Biuro Komisarza ds. Informacji w Wielkiej Brytanii (ICO) wydaje wytyczne dotyczące marketingu bezpośredniego z wykorzystaniem poczty elektronicznej