Zarejestruj się i uzyskaj dostęp do licznych narzędzi

Kserowanie dowodów osobistych klientów banku

29/10/2015

Pracownicy banku obsługujący klientów indywidualnych otrzymują od klientów sporo zapytań dotyczących zasadności kserowania ich dowodów osobistych. Generalnie wielu z nich, powołując się na ochronę danych osobowych, sprzeciwia się, kiedy pracownik banku w celu oceny zdolności kredytowej prosi o dowód osobisty z zamiarem jego skopiowania. Czy bank powinien faktycznie zabronić pracownikom sporządzać kserokopie dowodów osobistych klientów ubiegających się o kredyt, czy może jednak istnieją ku temu właściwe podstawy prawne?


Aby zobaczyć całą treść

Uzyskaj dostęp do wszystkich artykułów w serwisie.

Zamów abonament
Toyota Bank zapłaci karę za błędy w ochronie danych osobowych
Toyota Bank zapłaci karę za błędy w ochronie danych osobowych
18 milionów złotych kary dla ING Banku Śląskiego za nieuzasadnione skanowanie dowodów klientów
18 milionów złotych kary dla ING Banku Śląskiego za nieuzasadnione skanowanie dowodów klientów
NSA potwierdza stanowisko UODO: BIK nie może przetwarzać danych niedoszłego kredytobiorcy
NSA potwierdza stanowisko UODO: BIK nie może przetwarzać danych niedoszłego kredytobiorcy