Zarejestruj się i uzyskaj dostęp do licznych narzędzi

Kserowanie dowodów osobistych klientów banku

29/10/2015

Pracownicy banku obsługujący klientów indywidualnych otrzymują od klientów sporo zapytań dotyczących zasadności kserowania ich dowodów osobistych. Generalnie wielu z nich, powołując się na ochronę danych osobowych, sprzeciwia się, kiedy pracownik banku w celu oceny zdolności kredytowej prosi o dowód osobisty z zamiarem jego skopiowania. Czy bank powinien faktycznie zabronić pracownikom sporządzać kserokopie dowodów osobistych klientów ubiegających się o kredyt, czy może jednak istnieją ku temu właściwe podstawy prawne?


Aby zobaczyć całą treść

Uzyskaj dostęp do wszystkich artykułów w serwisie.

Zamów abonament
Bank może udostępnić sądowi informacje o rachunku bankowym. Nie naruszy w ten sposób RODO
Bank może udostępnić sądowi informacje o rachunku bankowym. Nie naruszy w ten sposób RODO
Europejski Inspektor Ochrony Danych wydał opinię na temat proponowanych regulacji i dyrektywy dotyczących usług płatniczych
Europejski Inspektor Ochrony Danych wydał opinię na temat proponowanych regulacji i dyrektywy dotyczących usług płatniczych
Niemcy: BaFin publikuje artykuł na temat wykorzystania sztucznej inteligencji przez banki do udzielania pożyczek
Niemcy: BaFin publikuje artykuł na temat wykorzystania sztucznej inteligencji przez banki do udzielania pożyczek