Zarejestruj się i uzyskaj dostęp do licznych narzędzi

Kserowanie dowodów osobistych klientów banku

29/10/2015

Pracownicy banku obsługujący klientów indywidualnych otrzymują od klientów sporo zapytań dotyczących zasadności kserowania ich dowodów osobistych. Generalnie wielu z nich, powołując się na ochronę danych osobowych, sprzeciwia się, kiedy pracownik banku w celu oceny zdolności kredytowej prosi o dowód osobisty z zamiarem jego skopiowania. Czy bank powinien faktycznie zabronić pracownikom sporządzać kserokopie dowodów osobistych klientów ubiegających się o kredyt, czy może jednak istnieją ku temu właściwe podstawy prawne?


Aby zobaczyć całą treść

Uzyskaj dostęp do wszystkich artykułów w serwisie.

Zamów abonament
Grzywna 100 000 euro dla włoskiego banku
Grzywna 100 000 euro dla włoskiego banku
865 000 euro kary dla fińskiego banku za wyciek danych
865 000 euro kary dla fińskiego banku za wyciek danych
NSA po raz kolejny po stronie PUODO: banki nie mogą przetwarzać danych niedoszłych kredytobiorców
NSA po raz kolejny po stronie PUODO: banki nie mogą przetwarzać danych niedoszłych kredytobiorców