Decyzja Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych z dnia 22 września 2008 r.
Pozyskiwanie przez przewoźnika danych osobowych poprzez skopiowanie obu stron dowodu osobistego
DOLiS/DEC-570/08
17/08/2015
Z analizy treści Regulaminu Internetowej Sprzedaży Biletów wynika wprost, iż w przypadku żądania zwrotu należności za niewykorzystane bilety internetowe Spółka (pracownik Spółki) załatwiający sprawę nie może skopiować dowodu tożsamości klienta.
W świetle przepisów, ZTM jako przewoźnik był uprawniony do pozyskiwania danych osobowych Skarżącego jako osoby, która podróżowała środkiem komunikacji publicznej bez ważnego biletu.
Decyzje o celach i środkach przetwarzania danych osobowych pasażerów w każdym przypadku należą tylko i wyłącznie do przewoźnika. W konsekwencji, status administratora danych pasażerów zawsze będzie przysługiwał przewoźnikowi.