Zarejestruj się i uzyskaj dostęp do licznych narzędzi

Austriackie Europejskie Centrum Praw Cyfrowych NOYB poinformowało, że złożyło skargę przeciwko Google do francuskiego urzędu ochrony danych (CNIL)

02/09/2022

E-Mail Marketing A Rodo,

Zdaniem NOYB Google wielokrotnie ignorował orzeczenie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości (TSUE) w sprawie e-maili marketingu bezpośredniego i wykorzystywał swoją platformę e-mail Gmail do wysyłania niechcianych e-maili reklamowych bez ważnej zgody użytkowników.


Zdaniem NOYB Google wielokrotnie ignorował orzeczenie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości (TSUE) w sprawie e-maili marketingu bezpośredniego i wykorzystywał swoją platformę e-mail Gmail do wysyłania niechcianych e-maili reklamowych bez ważnej zgody użytkowników.

 

Jak podaje skarżący - Google wysyła użytkownikom Gmaila niechciane e-maile reklamowe bezpośrednio do ich skrzynki odbiorczej. Wiadomości te mogą wyglądać jak zwykłe e-maile, ale w rzeczywistości są reklamami, na które użytkownicy nigdy nie wyrazili zgody.

Szerzej na temat złożonej przez NOYB skargi na stronie https://noyb.eu/en/gmail-creates-spam-emails-despite-cjeu-judgment

 

Na marginesie warto przypomnieć, że CNIL wydawał już decyzję w sprawie działań prowadzonych przez GOOGLE. Między innymi w dniu 31 grudnia 2021 r. CNIL nałożyła na GOOGLE sankcje w łącznej wysokości 150 milionów euro (90 milionów euro dla GOOGLE LLC i 60 milionów euro dla GOOGLE IRELAND LIMITED), ponieważ użytkownicy nie mogą google.fr i youtube.com odrzucać plików cookie tak łatwo, jak je akceptują. (https://www.cnil.fr/fr/cookies-la-cnil-sanctionne-google-hauteur-de-150-millions-deuros)

 

Jakie będzie stanowisko CNIL w tej sprawie? - przekonamy się za jakiś czas, o czym z pewnością poinformujemy na łamach serwisu.

 

 

 

E-Mail Marketing A Rodo,
UE: telekomy łączą siły we wspólnym przedsięwzięciu oferującym rozwiązanie do identyfikacji oparte na prywatności
UE: telekomy łączą siły we wspólnym przedsięwzięciu oferującym rozwiązanie do identyfikacji oparte na prywatności
Garante nakłada na Vodafone grzywnę w wysokości 500 000 euro za bezprawne wykorzystanie danych osobowych w kampaniach promocyjnych
Garante nakłada na Vodafone grzywnę w wysokości 500 000 euro za bezprawne wykorzystanie danych osobowych w kampaniach promocyjnych
Czy statystyczne wartości prawdopodobieństwa wykorzystywane do indywidualizowania reklam mogą stanowić dane szczególnie chronione?
Czy statystyczne wartości prawdopodobieństwa wykorzystywane do indywidualizowania reklam mogą stanowić dane szczególnie chronione?