Przycisk do logowania przez Facebooka znika z wielu stron internetowych w związku z ochroną prywatności użytkowników
09/09/2022
Jeszcze około miesiąc temu kupujący, szukający nowego laptopa na stronie Della mogli logować się za pomocą swojego Facebooka, aby uniknąć tworzenia nowej nazwy użytkownika i hasła. Ta opcja już nie istnieje.
Dell nie jest sam. Inne duże marki, w tym Best Buy , Ford Motor, Pottery Barn, Nike, Patagonia, Match i usługa przesyłania strumieniowego wideo Amazona Twitch usunęły możliwość logowania się przez Facebooka.
To wyraźne odejście od obowiązującego trendu, kiedy login do Facebooka był rozklejany w całym Internecie, często obok przycisków umożliwiających logowanie się przez Google, Twitter lub LinkedIn.
Jen Felch, dyrektor ds. cyfrowych i informacji w firmie Dell, powiedział, że ludzie przestali używać loginów społecznościowych z powodów, które obejmują obawy dotyczące bezpieczeństwa, prywatności i udostępniania danych.