Zarejestruj się i uzyskaj dostęp do licznych narzędzi

EROD przyjmuje sprawozdanie końcowe z wyników prac grupy zadaniowej ds. banerów cookie

06/02/2023

Audyt Cookie,

Jak poinformowała CNIL - francuski organ ochrony danych i jego europejscy odpowiednicy przyjęli raport podsumowujący wnioski grupy zadaniowej odpowiedzialnej za koordynację odpowiedzi na pytania dotyczące banerów cookie.


EROD przyjmuje sprawozdanie końcowe z wyników prac grupy zadaniowej ds. banerów cookie

EROD przyjmuje sprawozdanie końcowe z wyników prac grupy zadaniowej ds. banerów cookie

Skoordynowane działania na szczeblu europejskim prowadzone były po tym jak w okresie od maja 2021 r. do sierpnia 2022 r. 18 organów ochrony danych w Unii Europejskiej i Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG), w tym CNIL, otrzymało kilkaset skarg od stowarzyszenia NOYB dotyczących projektu i właściwości banerów cookie.

 

W celu przeanalizowania różnorodnych zagadnień, które były przedmiotem skarg  utworzono grupę zadaniową  skupiającą wszystkie dobrowolne europejskie organy ochrony danych. Koordynatorem prac był francuski  organ ochrony danych i CNIL oraz władze austriackie.

 

W szczególności głównymi kwestiami, które  zostały omówione, były:

- sposoby akceptacji i odmowy przechowywania plików cookie oraz

- projekt banerów.

 

Najistotniejsze ustalenia grupy zadaniowej ds. banerów cookie:

 

  • W przyjętym sprawozdaniu stwierdza się w szczególności, że zdecydowana większość organów uważa, że brak jakiejkolwiek możliwości odrzucenia/odrzucenia/odmowy wyrażenia zgody na pliki cookie na tym samym poziomie co poziom przewidziany dla wyrażenia zgody na ich przechowywanie, stanowi naruszenie przepisów (art. 5 ust. 3 dyrektywy o prywatności i łączności elektronicznej).

 

  • W szczególności w odniesieniu do projektu banerów władze stwierdziły, że dostarczone informacje muszą umożliwiać internautom zrozumienie, na co wyrażają zgodę i jak wyrazić swój wybór.

 

  • Władze zgadzają się, że nie mogą narzucać standardu w zakresie koloru lub kontrastu na wszystkich stronach internetowych. Należy dokonać indywidualnego przeglądu banera, aby ustalić, czy wybrany projekt (np. kolor/kontrast) nie wprowadza użytkowników w błąd.

 

 

Podobne do przyjętego w raporcie stanowiska, CNIL prezentowal już w swoich wystąpieniach i sankcjach. Tak więc polecamy lekturę publikacji https://odoserwis.pl/a/1626/alternatywy-dla-plikow-cookies-stron-trzecich oraz https://odoserwis.pl/a/1841/cnil-nalozyl-na-tiktok-grzywne-w-wysokosci-5-mln-euro-za-brak-mozliwosci-bezposredniego-odrzucenia-plikow-cookies

 

Raport podsumowujący analizy i wnioski grupy zadaniowej jest dostępny na stronie internetowej EROD. (Treść raportu https://edpb.europa.eu/system/files/2023-01/edpb_20230118_report_cookie_banner_taskforce_en.pdf)

 

 

 

Źródło: https://www.cnil.fr/en/edpb-adopts-final-report-outcome-cookie-banner-task-force

 

Jeżeli chcesz być informowany na bieżąco o naszych publikacjach dołącz do nas i polub nas na Facebooku https://www.facebook.com/odoserwis.pl.2016/

-----------------------------------------------------

Wydawcą odoserwis.pl jest firma JDS Consulting świadcząca usługi outsourcingu Inspektora ochrony danych, doradztwa i audytu RODO; www.jds.com.pl

 

 

Jeżli interesuję Cię zbadanie legalności wykorzysywania plików cookie przez Twoją organizację oraz chcesz dokonać oceny stosowanych banerów cookie - SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ

- AUDYT PLIKÓW COOKIE - 

https://www.jds.com.pl/o/21/audyt-plikow-cookie

 

Audyt Cookie,
EROD przyjęła wytyczne dotyczące pseudonimizacji i uwzględniła wzajemne powiązania między prawem ochrony danych a prawem konkurencji
EROD przyjęła wytyczne dotyczące pseudonimizacji i uwzględniła wzajemne powiązania między prawem ochrony danych a prawem konkurencji
Sprawozdanie z prac grupy zadaniowej ChatGPT
Sprawozdanie z prac grupy zadaniowej ChatGPT
EDPB krytykuje modele "zgoda albo płatność" za brak prawdziwego wyboru
EDPB krytykuje modele "zgoda albo płatność" za brak prawdziwego wyboru