Zarejestruj się i uzyskaj dostęp do licznych narzędzi

BfDI w Niemczech z zadowoleniem przyjmuje zmiany w wymaganiach dotyczących uwierzytelniania telefonu przez dostawców usług telekomunikacyjnych

02/03/2023

Federalny Komisarz ds. Ochrony Danych i Wolności Informacji (BfDI) ogłosił, że z zadowoleniem przyjmuje zmiany wymogów uwierzytelniania przez dostawców usług telekomunikacyjnych w zakresie telefonicznej obsługi klienta, zgodnie z wydanym przez niego zaleceniem w tej sprawie.


BfDI z zadowoleniem przyjmuje zmiany w wymaganiach dotyczących uwierzytelniania telefonu przez dostawców usług telekomunikacyjnych

BfDI z zadowoleniem przyjmuje zmiany w wymaganiach dotyczących uwierzytelniania telefonu przez dostawców usług telekomunikacyjnych

W szczególności BfDI wyjaśnił, że w sektorze telekomunikacyjnym wiele transakcji biznesowych wiąże się z ujawnieniem danych osobowych, takich jak numery telefonów, dane bankowe i adresy, a także ze zmianami w umowach. W tym względzie BfDI podkreśliło znaczenie wprowadzenia mechanizmów telefonicznej oceny tożsamości klientów, na przykład za pomocą kodów klienta.

 

Bezpieczne uwierzytelnianie dzwoniących przez obsługę klienta jest ważne, ponieważ dane osobowe mogą zostać ujawnione lub mogą ulec zmianie umowy. Zwłaszcza na rynku telekomunikacyjnym istnieje wiele transakcji biznesowych, w których biorą udział prywatne dane, które warto chronić, takie jak numery telefonów, dane bankowe czy adresy. Szczególna trudność obsługi telefonicznej polega na tym, że trudno jest ocenić, czy osoba upoważniona rzeczywiście działa.

 

Zagrożeniom tym należy skutecznie i adekwatnie do sytuacji przeciwdziałać. BfDI prowadzi dialog z dostawcami usług telekomunikacyjnych w celu ustanowienia bezpiecznego standardu branżowego. To pozytywny sygnał, gdy uwierzytelnianie na infolinii musi stać się jeszcze bardziej bezpieczne z punktu widzenia branży. W związku z tym BfDI z zadowoleniem przyjmuje obecne dostosowania wymogów dotyczących uwierzytelniania, na przykład dla marki Telefónica o2. Tam niektóre transakcje biznesowe mogą być przeprowadzane przez telefon tylko wtedy, gdy klienci identyfikują się osobistym kodem klienta lub kodem PUK. Po stanowisku BfDITa bezpieczna legitymacja jest wymagana w przypadku transakcji biznesowych, w których ujawniane są dane prywatne lub występują zmiany w umowach. BfDI będzie nadal proaktywnie monitorować rozwój sytuacji w innych firmach.

 

Źródła: https://www.bfdi.bund.de/SharedDocs/Kurzmeldungen/DE/2023/04_Authentifizierung-Callcenter-TK.html

 

Jeżeli chcesz być informowany na bieżąco o naszych publikacjach dołącz do nas i polub nas na Facebooku https://www.facebook.com/odoserwis.pl.2016/

-----------------------------------------------------

Wydawcą odoserwis.pl jest firma JDS Consulting świadcząca usługi outsourcingu Inspektora ochrony danych, doradztwa i audytu RODO; www.jds.com.pl

 

 

Konferencja UODO - Wyzwania dla ochrony danych osobowych dzieci
Konferencja UODO - Wyzwania dla ochrony danych osobowych dzieci
Rząd Holandii może zrezygnować z Facebooka z powodu obaw dotyczących prywatności
Rząd Holandii może zrezygnować z Facebooka z powodu obaw dotyczących prywatności
Chiny wprowadzają modyfikacje w transgranicznym przekazywaniu danych, co może zainteresować korporacje międzynarodowe
Chiny wprowadzają modyfikacje w transgranicznym przekazywaniu danych, co może zainteresować korporacje międzynarodowe