Zarejestruj się i uzyskaj dostęp do licznych narzędzi

Kserowanie dowodów osobistych klientów banku

29/10/2015

Pracownicy banku obsługujący klientów indywidualnych otrzymują od klientów sporo zapytań dotyczących zasadności kserowania ich dowodów osobistych. Generalnie wielu z nich, powołując się na ochronę danych osobowych, sprzeciwia się, kiedy pracownik banku w celu oceny zdolności kredytowej prosi o dowód osobisty z zamiarem jego skopiowania. Czy bank powinien faktycznie zabronić pracownikom sporządzać kserokopie dowodów osobistych klientów ubiegających się o kredyt, czy może jednak istnieją ku temu właściwe podstawy prawne?


Aby zobaczyć całą treść

Uzyskaj dostęp do wszystkich artykułów w serwisie.

Zamów abonament
NSA potwierdza stanowisko UODO: BIK nie może przetwarzać danych niedoszłego kredytobiorcy
NSA potwierdza stanowisko UODO: BIK nie może przetwarzać danych niedoszłego kredytobiorcy
PUODO wygrał 11 spraw dotyczących przetwarzania danych byłych klientów przez banki. NSA zgodził się z jego argumentacją   To koniec sporów o interpretację 105a ust. 3 Prawa bankowego. NSA rozstrzygnął wątpliwości co do tego, kiedy bank może przetwarzać da
PUODO wygrał 11 spraw dotyczących przetwarzania danych byłych klientów przez banki. NSA zgodził się z jego argumentacją To koniec sporów o interpretację 105a ust. 3 Prawa bankowego. NSA rozstrzygnął wątpliwości co do tego, kiedy bank może przetwarzać da
NSA potwierdził stanowisko PUODO: bank nie może przetwarzać danych osobowych niedoszłego klienta
NSA potwierdził stanowisko PUODO: bank nie może przetwarzać danych osobowych niedoszłego klienta