Zarejestruj się i uzyskaj dostęp do licznych narzędzi

Kserowanie dowodów osobistych klientów banku

29/10/2015

Pracownicy banku obsługujący klientów indywidualnych otrzymują od klientów sporo zapytań dotyczących zasadności kserowania ich dowodów osobistych. Generalnie wielu z nich, powołując się na ochronę danych osobowych, sprzeciwia się, kiedy pracownik banku w celu oceny zdolności kredytowej prosi o dowód osobisty z zamiarem jego skopiowania. Czy bank powinien faktycznie zabronić pracownikom sporządzać kserokopie dowodów osobistych klientów ubiegających się o kredyt, czy może jednak istnieją ku temu właściwe podstawy prawne?


Aby zobaczyć całą treść

Uzyskaj dostęp do wszystkich artykułów w serwisie.

Zamów abonament
PUODO wygrał 11 spraw dotyczących przetwarzania danych byłych klientów przez banki. NSA zgodził się z jego argumentacją   To koniec sporów o interpretację 105a ust. 3 Prawa bankowego. NSA rozstrzygnął wątpliwości co do tego, kiedy bank może przetwarzać da
PUODO wygrał 11 spraw dotyczących przetwarzania danych byłych klientów przez banki. NSA zgodził się z jego argumentacją To koniec sporów o interpretację 105a ust. 3 Prawa bankowego. NSA rozstrzygnął wątpliwości co do tego, kiedy bank może przetwarzać da
NSA potwierdził stanowisko PUODO: bank nie może przetwarzać danych osobowych niedoszłego klienta
NSA potwierdził stanowisko PUODO: bank nie może przetwarzać danych osobowych niedoszłego klienta
Bank nie może przetwarzać danych klientów na wypadek przyszłych ewentualnych roszczeń, NSA potwierdza stanowisko PUODO
Bank nie może przetwarzać danych klientów na wypadek przyszłych ewentualnych roszczeń, NSA potwierdza stanowisko PUODO