Prowadzenie ewidencji wejść i wyjść przez firmę ochroniarską świadczącą usługi na podstawie zlecenia
Nasza spółka zawiera właśnie umowę z firmą świadczącą usługi z zakresu ochrony. Docelowo podmiot ten ma zapewnić ochronę mienia budynków należących do naszej spółki, w tym również budynku, w którym mamy zlokalizowane biuro. W przypadku tego budynku umowa przewiduje, że pracownicy firmy ochroniarskiej między innymi będą prowadzili ewidencję osób wchodzących do biura. Taka ewidencja dotyczyć będzie tylko gości, ponieważ pracownicy wchodzą za pomocą kart magnetycznych. Firma ochroniarska zaproponowała już format takiej ewidencji. Wynika z niej, że dane gości mają być zbierane w zakresie: imię, nazwisko, nazwa podmiotu reprezentowanego, do kogo ta osoba przyszła, data przyjścia i data wyjścia, własnoręczny podpis gościa. Zaczęliśmy się zastanawiać, czy umowa którą zawieramy z firmą ochroniarską nie powinna zawierać jakiś dodatkowych zapisów związanych z faktem pozyskiwania tych danych. Kto odpowiada za ochronę tych danych?