Zarejestruj się i uzyskaj dostęp do licznych narzędzi

Naruszenia ochrony danych osobowych w McDonald’s Polska oraz w Okręgowym Inspektoracie Pracy w Katowicach

08/09/2020

Naruszenie Ochrony Danych Osobowych, Kara Rodo, Odpowiedziałność Za Naruszenie Rodo,

McDonald’s Polska oraz w Okręgowy Inspektorat Pracy w Katowicach zgłosiły do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych naruszenia ochrony danych, do których doszło na początku września b.r. Urząd wyjaśnia sprawy


W McDonald’s w Polsce naruszanie polegało na nieuprawnionym dostępie do informacji zawartych w narzędziu do wyświetlania grafików pracy pracowników restauracji.

Organ nadzorczy analizując sprawę, zwrócił się do Spółki o złożenie wyjaśnienia okoliczności w jaki sposób doszło do umieszczenia pliku zawierającego dane osobowe na publicznie dostępnym katalogu.

Ponadto Urząd wyjaśnia, jakie środki organizacyjne i techniczne , mające zapewnić bezpieczeństwo przetwarzanych danych osobowych klientów i pracowników Spółki są zastosowanie przez McDonald’s w Polsce.

 

Z przesłanego przez Okręgowy Inspektorat Pracy w Katowicach zgłoszenia natomiast wynika, że pracownik PIP przekazał osobie nieuprawionej teczkę zawierającą dokumentację z kontroli podmiotu. Dokumentacja zawierała m.in. dane osobowe w postaci: imienia, nazwiska, numeru ewidencyjnego PESEL oraz danych dotyczących zarobków i/lub posiadanego majątku.

Prezes UODO na podstawie  uzyskanych z innych źródeł informacji , przypuszcza, że  naruszenie może dotyczyć danych innych nie tylko osób  wskazanych w formularzu zgłoszeniowym,  naruszeniem mogło zostać objętych znacznie więcej podmiotów.

 

Ewentualne kolejne działania UODO będą uzależnione od dalszych informacji przekazanych przez administratorów danych w celu ustalenia wszelkich okoliczności w tych sprawach, po uzyskaniu których organ nadzorczy podejmie dalsze kroki.

 

Naruszenie Ochrony Danych Osobowych, Kara Rodo, Odpowiedziałność Za Naruszenie Rodo,
Komisja Europejska wstępnie kwestionuje model reklamowy Meta „zapłać lub wyraź zgodę” jako niezgodny z DMA
Komisja Europejska wstępnie kwestionuje model reklamowy Meta „zapłać lub wyraź zgodę” jako niezgodny z DMA
Plan kontroli UODO na 2024  rok
Plan kontroli UODO na 2024 rok
Październik miesiącem cyberbezpieczeństwa: Wzajemne oddziaływanie ochrony danych i cyberbezpieczeństwa wg. Europejskiego Inspektora Ochrony Danych
Październik miesiącem cyberbezpieczeństwa: Wzajemne oddziaływanie ochrony danych i cyberbezpieczeństwa wg. Europejskiego Inspektora Ochrony Danych